Aktualności

Drukuj

Wycieczka do Wiednia

26. maja o godzinie 23. grupa uczniów naszego gimnazjum oraz liceum  wraz z nauczycielami języka niemieckiego, Panią Anną Przybyłowicz i Panią Katarzyną Przybyłowicz-Ciszewską, pojechała na wycieczkę do Wiednia. Na miejscu dołączyła do nas Pani przewodnik. Nauczyła nas śpiewać fragment pieśni z „Barona Cygańskiego” – „Wielka sława to żart...”, który stał się „wycieczkowym hymnem”, śpiewanym co jakiś czas.
Pierwszego dnia z autobusu podziwialiśmy ulice miasta, zobaczyliśmy Ringstrasse, Wiedeńską Operę, następnie podziwialiśmy Pałac Hofburg – zimową rezydencję Habsburgów, kamienice Hundertwassera, Pałac Schoenbrunn – letnią rezydencję, a na końcu Muzeum Patologii Medycyny „Narrenturm”. Muzeum szczególnie spodobało się uczniom z profilu promedycznego. Drugi dzień rozpoczęliśmy od przyjazdu do Moedling, gdzie znajduje się słynny zamek Liechtenstein. Następnie przejechaliśmy do Mayerling, gdzie zobaczyliśmy Pałac Myśliwski Habsburgów, gdzie zginął książę Rudolf wraz ze swoją kochanką. Kolejnym elementem wycieczki było zwiedzanie Heiligenkreuz - opactwa Cystersów, które tętni życiem do dnia dzisiejszego. Potem zobaczyliśmy piękne miasteczko uzdrowiskowe Baden, gdzie chętni odwiedzili dom Beethovena. Uczniom najbardziej spodobał się oczywiście park rozrywki Prater w Wiedniu. Na koniec wróciliśmy do Bratysławy, którą zwiedzaliśmy trzeciego dnia. Klimat rodem z PRL’u bardzo spodobał się uczniom. W Bratysławie poza szarymi blokami i dziurawymi drogami zwiedziliśmy rynek miasta i okoliczne zabytki. Wycieczka bardzo podobało się uczniom, szczególnie perypetie rodu Habsburgów oraz wszechobecny język niemiecki.